29/10-2008

Buyology


Buyology

Hvilken af alle verdens dufte har størst appel til forbrugeren uanset køn, alder, nationalitet eller religiøs overbevisning? Og hvorfor? Martin Lindstrøm har allerede vendt op og ned på gængse forestillinger. F.eks. ved at finde ud af, at skræmmebilledet på cigaretpakker slet ikke skræmmer rygerne. Faktisk stimuleres et nydelsescenter i hjernen af skræmmebillederne !

Med udgangspunkt i den største neuromarketing-undersøgelse nogensinde, baseret på tre års videnskabeligt gennemførte hjernescanninger af over 2000 deltagere fordelt på forskellige aldersgrupper og nationaliteter, gør forfatteren op med vore vaneforestillinger om, hvorfor vi som forbrugere handler, som vi gør.

Bogen henvender sig både til den almindelige forbruger og til fagfolk. Jo mere vi ved om, hvorfor vi falder for reklametricks, jo bedre kan vi forsvare os imod dem. Fagfolk kan være interesserede i at levere produkter der sælger bedre og gør kunderne mere tilfredse.

Buyologi - Martin Lindstrøm - Børsens forlag - 300 kr.


Tilbage


© 2000 - 2018 Vi Kvinder by Nurd | CVR.DK-21522333 | Marienbergvej 132, 1 sal, 4760 Vordingborg | Kontakt: info@vi-kvinder.dk
Gå til mobil version