17/08-2009

Den nye grønne forbrugerguide


Den nye grønne forbrugerguide
Grønt forbrug har større bevågenhed end nogen sinde før, og rigtig mange vil gerne træffe det grønneste valg, hvad enten de står overfor at skulle købe en bærbær, et tæppe under sofabordet eller ind til weekenden. Men hvor skal man ende, og hvor skal man begynde?

Den nye grønne forbrugerguide viser vejen. Den fortæller om produkter, mærker og firmaer - om hvilke, der er i orden, og hvilke der er ikke er. Den giver svar på, om papirsposer er mere miljørigtige end dem af plastic, om hvilken rolle supermarkederne kan spille for en grønnere verden og om, hvordan vi kan lempe vores moderne livsstil i mere en miljøhensigtsmæssig retning.

Bogen er opdelt i afsnit om hus og have, mad og drikke, el-området både privat og i kontorregi, og der er facts om transport, mode og kosmetik. Bogen er gennemillustreret, let at læse og orientere sig i - og sprængfyldt med forslag til en mere aktiv indsats. Der er interviews med kendte danskere, der har et aktivt forhold til en grøn hverdag - som bl.a. Connie Heedegaard og Katrine Klinken.

Layouten i den ellers udmærkede bog er antikveret og var moderne for 10-15 år siden, men det skal ikke skæmme for de mange gode og praktiske råd, der er umiddelbart anvendelige.

Bogen har forord af Forbrugerrådets formand Camilla Hersom og er fuldstændig gennemarbejdet og tilpasset danske produkter og forhold.

Den nye grønne forbrugerguide - Julia Hailes - Rosinante - 249 kr.

Tilbage




© 2000 - 2017 Vi Kvinder by Nurd | CVR.DK-21522333 | Præstetoften 2, Øster Egesborg 4735 Mern | Kontakt: info@vi-kvinder.dk
Gå til mobil version